söndag 10 januari 2010

Movie Nr 3-4

The Grudge 1 och 3

Betyg: 1/5 (både 1:an och 3:an)
Hmm... jag har sett 1:an och 3:an och jag tycker att dom var så himla dåliga, eller inte dåliga..mer tråkiga! Det är så förutsägbart vad som kommer hända! men iofs så är det så i dom flesta skräckfilmerna.
Det är nästan så att man skrattar igenom hela film pga det som ska vara läskigt inte är det, alltså en tjej som bokstavligen hackar sig fram och det låter som att hon svalt en jävla borrmaskin + en liten halvnaken unge som låter som en katt! Ska det vara läskigt? Jag ser mer att det är komiskt än läskigt...men ungen är faktiskt jävligt cool på nått sätt må jag säga!
Och inte nog med en halvnaken unge och en tjej som svalt en borrmaskin så handlar fan båda filmerna om i stort sätt samma sak!
Jag har hört av många kompisar att dom tycker dom här filmerna är äckliga/läskiga och ska jag vara ärlig så förstår jag inte hur dom kan tycka det...
Varför jag inte skriver om 2:an också är pga att jag först och främst inte sett den eftersom jag inte tycker det är nån idé att se den för att dom andra 2 var så tråkiga och för det andra så tror jag redan att jag vet vad den handlar om.
Och med allt det här så kanske ni förstår att jag inte tycker dom här filmerna är bra :) haha

___________________________________________________

The grudge 1 handling:
Karen är en amerikansk utbytesstudent som bor i Tokyo. Hon får uppdrag att vårda en gammal sjuk kvinna i hennes hem. Men när Karen kommer hem till kvinnan, som bor i ett gammalt hus i utkanten av staden, hittar hon henne i en oförklarlig trans. Och Karen kan höra något rumstera i husets undervåning. Den fruktansvärda förbannelse som legat dold i husets gamla väggar har väckts till liv. Den kryper under skinnet på alla som besöker huset - och suger livet ur dem innan den går vidare till nästa offer...


Skådespelare:
  • Sarah Michelle Gellar - Karen Davis
  • Jason Behr - Doug
  • William Mapother - Matthew Williams
  • Clea DuVall - Jennifer Williams
  • KaDee Strickland - Susan Williams
  • Grace Zabriskie - Emma Williams
  • Bill Pullman - Peter Kirk
  • Takako Fuji - Kayako

Regi: Takashi Shimizu



The grudge 3 handling:
En ung japansk kvinna, som är nyckeln till att stoppa den onda anden Kayako, reser till den hemsökta lägenheten i Chicago för att stoppa Kayakos förbannelse

Skådespelare:
  • Matthew Knight - Jake
  • Shawnee Smith - Dr. Sullivan
  • Mike Straub - Orderly
  • Aiko Horiuchi - Kayako Saeki
  • Shimba Tsuchiya - Toshio Saeki
  • Emi Ikehata - Naoko
  • Takatsuma Mukai - Daisuke
  • Johanna Braddy - Lisa
  • Beau Mirchoff - Andy
  • Jadie Hobson - Rose
  • Marina Sirtis - Gretchen
  • Gil McKinney - Max
  • Laura Giosh - Renee
  • Mihaela Nankova - Brenda
  • Michael McCoy - Mr. Praski

Regi: Toby Wilkins



Inga kommentarer: